Autobedrijf de Witte Vof te Edam, purmerend, alkmaar, volendam, hoorn, zaandam, amsterdam - home >
  Copyright © 2013 | Autobedrijf De Witte | All Rights Reserved.
IVECO NEW DAILY:  INTERNATIONAL VAN OF THE YEAR 2015
NEW DAILY 2014: derde generatie en steeds sterker!

VAN OF THE YEAR 2015

Voertuig met compleet nieuw design dat tegemoetkomt aan alle lichte transportbehoeften; van robuuste chassis cabine tot ruimere en wendbaardere bestelwagen

Turijn, 7 april 2014

De nieuwe generatie van de Iveco Daily, die binnenkort zijn opwachting maakt in diverse markten in heel Europa, wordt in juni voorgesteld aan de internationale pers. Dit volledig nieuwe model belichaamt de perfecte mix van traditie en innovatie en werpt zich dan ook op als de favoriete werkpartner voor professionele vervoerders.
De New Daily rolt van de band in de Iveco-fabrieken in Suzzara (ItaliŽ) en Valladolid (Spanje), twee vestigingen waarin Iveco recent fors investeerde om de productielijnen te vernieuwen.


De New Daily neemt de klassieke chassisstructuur van zijn voorganger ongewijzigd over om de stevigheid, flexibiliteit en duurzaamheid op lange termijn te verzekeren en het configuratiegemak voor de chassis-cabine te verhogen. De Daily 2014 biedt Iveco-klanten echter ook tal van nieuwe voorzieningen.
De ontwikkelingsinspanningen concentreerden zich op beide versies: de chassis-cabine en de bestelwagen. Toch wordt er meer nadruk gelegd op die laatste versie, die zijn prestaties in elk opzicht ziet verbeteren: de behandelings- en transportcapaciteiten profiteren van de geoptimaliseerde volumes en het gebruiksgemak neemt toe dankzij de beter toegankelijke laadvloer.

Iveco heeft de inhoud van de bestelwagen vergroot door de verhoudingen tussen de wielbasis, de totale lengte en de lengte van de laadvloer te herzien. Zo zijn nieuwe modellen van 18 en 20 m≥ gecreŽerd (onovertroffen volume in deze klasse) en een model van 11 m≥. Die laatste versie kan schermen met een ongeŽvenaarde laadefficiŽntie: dat is de index die de verhouding tussen de lengte van het laadcompartiment en de totale lengte van het voertuig meet.
Dankzij het nieuwe design met langere wielbases en een kortere achteroverbouw verzekert de nieuwe Daily een uitzonderlijk rijgemak zonder daarbij te tornen aan zijn befaamde wendbaarheid in krappe situaties. Alle modellen tot 3,5 ton zijn uitgerust met een nieuwe voorwielophanging, die een uitmuntende controle over het voertuig verzekert, het comfort verhoogt en een maximaal laadvolume garandeert. De modellen met enkel-lucht op de achteras kregen een nieuwe achterwielophanging die de hoogte van de laadvloer met naar schatting 55 millimeter verlaagt. Dat vereenvoudigt ook het in- en uitladen.
De nieuwe generatie Daily is georiŽnteerd op de best business. Zijn brandstofverbruik ligt 5 procent lager dan dat van het vorige model en ook de Total Cost of Ownership (TCO) is duidelijk omlaag gegaan. Daarnaast zijn de prestaties verbeterd en hebben de klanten keuze uit een breed scala aan motoren, versnellingsbakken en overbrengingsverhoudingen.
Het voertuigcomfort is ook sterk verbeterd. Het cabine-interieur is comfortabeler en stiller geworden en biedt dezelfde zitpositie en aankleding als in een hogere klasse personenwagen. De verbeterde interieurergonomie, toonaangevend in deze klasse, gaat hand in hand met meer geluidsisolatie, een doeltreffendere airconditioning en een uitmuntend comfort voor de bestuurder, ongeacht de lading.
STRONG BY NATURE: natuurlijk is de DAILY sterk. Door zijn veelzijdigheid, doordat hij erg gemakkelijk te besturen is en hij bovendien een revolutionair nieuw design biedt. Hij illustreert als geen ander de voortdurende productverbeteringen die al meer dan 35 jaar centraal staan in de geschiedenis van de lichte bestelwagens.
Om het leveringsaanbod te completeren wordt de New Daily ook verkrijgbaar in diverse minibus- versies, om in te spelen op de behoeften van klanten die in de sector van het personenvervoer werken, en dan zowel binnenstedelijk als voor snelle intercitytransfers.
De nieuwe Daily is vanaf juni verkrijgbaar bij de Iveco-dealers in heel Europa.

Iveco

Iveco is een merk van CNH Industrial N.V., een wereldmarktleider op het gebied van kapitaalgoederen, die is genoteerd op de New York Stock Exchange (NYSE: CNHI) en de Mercato Telematico Azionario van de Borsa Italiana (MI: CNHI). Iveco ontwerpt, bouwt en verkoopt een brede range aan lichte, middelzware en zware bedrijfsvoertuigen, offroad-vrachtwagens, stads- en intercitybussen, touring cars en speciale voertuigen voor brandweerdiensten, offroad-opdrachten, defensie en civiele bescherming. Iveco biedt wereldwijd aan meer dan 27.000 mensen  werk. Het merk beheert productievestigingen in elf landen in Europa, AziŽ, Afrika, OceaniŽ en Latijns-Amerika, waar het voertuigen met de allernieuwste, meest geavanceerde technologieŽn bouwt. 5.000 Verkoop- en servicevestigingen in ruim 160 landen verzekeren de technische ondersteuning, ongeacht waar er een Iveco-voertuig wordt gebruikt.



1 juli 2012

Iveco presenteert vandaag in Turijn de vernieuwde Stralis, de Stralis Hi-Way.
Kenmerkend voor de Stralis Hi-Way is het vernieuwde uiterlijk en tal van instrumenten voor een efficiŽnte bedrijfsvoering. Dat kan volgens Iveco resulteren in een total cost of ownership (TCO) dat 4 procent lager is dan voorheen.
De transportsector verkeert in een crisis, realiseert Iveco zich heel goed. "De nieuwe Stralis is er daarom op gericht om kosten te besparen voor de ondernemer. De TCO kunnen wel tot zo'n vier procent lager uitvallen", aldus Alessandro Mortali, senior vice president van Iveco. Iveco gaat bij dat percentage uit van een gemiddeld jaarkilometrage van 130000 kilometer voor een periode van vier jaar. De belangrijkste bijdrage voor die lager TCO zit 'm in het brandstofverbruik, dat ten opzichte van de vorige Stralis generatie tot wel 10 procent lager kan zijn. Om dat te behalen past Iveco de bekende technieken toe die ook al op de EcoStralis zaten, plus het Iveconnect Fleet fleetmanagementsysteem.

De cabine van de Stralis Hi-Way is een voortzetting van de cabine van de huidige Stralis.
Iveco heeft door het HI-eSCR systeem in de nieuwe Cursor Euro 6 motoren geen EGR en dus geen extra keeling nodig. Dat betekent overigens niet dat de cabine niet veranderd is. Vooral de grille, luchtgeleiders en bumper vallen op als zijnde veranderd. Ook een nieuwe zonneklep met LED verlichting en nieuwe lichtunits met dagrijverlichting en Xenon zijn nieuw. De nieuwe cabine is er in twee wijdtes, 2500 mm en 2300 mm. Beide zijn met verschillende dakhoogtes verkrijgbaar. Het interieur van de Stralis Hi-Way is volkomen vernieuwd en voldoen volgens Iveco aan een hogere graad van comfort en ergonomie. Ook in het interieur komt Iveconnect terug, want behalve
fleetmanagement houdt het ook infotainment en tools voor de chauffeur in.


Wie het houdt bij Euro 5 kan kiezen uit 8, 10 of 13 liter. Er zijn acht vermogensvarianten variŽrend van
310 tot 560 pk. Ook zijn er drie CNG-motoren leverbaar variŽrend in vermogen van 270 tot 330 pk.
Er zijn drie transmissies beschikbaar, twee handgeschakelde met 9 en 16 gangen en
een automatische 12 gangs ZF

Eurotronic met bediening aan de stuurkolom. Ook een Allison automaat is leverbaar.

De nieuwe Iveco Stralis Hi-Way wordt in september op de markt gebracht.

Klik op onderstaande link voor een leuk filmpje over de nieuwe Iveco Stralis Hi-Way.



NEW IVECO STRALIS HI-WAY 'TRUCK VAN HET JAAR 2013'

De nieuwe STRALIS Hi-Way, de zware vrachtwagen van Iveco, sleepte de award voor 'Internationale Truck van het Jaar 2013' in de wacht. De 25 toonaangevende magazines voor bedrijfsvoertuigen in Europa kennen elk jaar deze prijs toe. De jury beloont daarbij de truck die volgens hen "het meest heeft bijgedragen tot efficiŽntie in wegtransport en dit op verschillende vlakken zoals brandstofbesparing, veiligheid, bestuurbaarheid, comfort en een lage ecologische voetafdruk". Deze prestigieuze award werd overhandigd tijdens de gala-avond van de 64e editie van de Internationale MotorShow (IAA) van Hannover, de grootste beurs voor bedrijfsvoertuigen en industriŽle voertuigen in Europa. "We zijn trots op deze award. De nieuwe STRALIS stelt een nieuwe standaard in efficiŽntie, kwaliteit en waarde voor de klant". Deze vrachtwagen is een perfect voorbeeld van onze vernieuwde bedrijfsstrategie om dicht bij onze klanten te staan en om uitmuntende producten aan te bieden", aldus Alfredo Altavilla, CEO van Iveco, die de award in ontvangst nam. De nieuwe STRALIS Hi-Way: de belangrijkste innovaties in een notendop De belangrijkste kenmerken van de nieuwe STRALIS Hi-Way zijn de aanzienlijk lagere Total Cost of Ownership (TCO) en het gepatenteerde HI-eSCR-katalysatorsysteem dat door FPT Industrial is ontwikkeld. Dankzij een hoge productkwaliteit in combinatie met een aantal geÔntegreerde diensten zoals programmagestuurde assistentie, vlootbeheer en een training voor chauffeurs over zuinig rijgedrag, zorgt de nieuwe STRALIS voor een daling van de TCO tot 4 %. Dit geldt voor internationaal transport met een STRALIS Hi-Way truck die jaarlijks gemiddeld 130.000 km aflegt en dit gedurende vier jaar.

Iveco Daily automaat HI-MATIC vanaf nu te bestellen.
De nieuwe HI-MATIC is een volautomatische 8-traps versnellingsbak met een koppelomvormer.
Het schakelen naar een andere versnelling duurt slechts 200 milliseconden. Dit wordt zeer comforbabel ervaren door de bestuurder.
De HI-MATIC volautomaat staat garant voor combinatiegewichten van 10.700 kg.  Iveco Daily HI-MATIC voor een duurzame en comfortabele bedrijfswagen.


Hi-Matic 8-traps volautomaat
De Hi-Matic automaat geeft u een maximale prestatie en uitzonderlijk comfort. Gecombineerd met lage gebruikskosten en een lager brandstofverbruik. Aangezien er keuze is uit 8 versnellingen, is er altijd de juiste overbrengingsverhouding beschikbaar bij de gevraagde belasting en snelheid.

Het grote voordeel van de Hi-matic automaat ten opzichte van de handgeschakelde versnellingsbak in de IVECO Daily, is de spreiding in de bak(de verhouding tussen de hoogste en laagste versnelling). Door de grotere spreiding rijdt de automaat met koppelomvormer gemakkelijker weg op een helling en kan deze dus worden gecombineerd met langere reducties.

Automaat voor hoge combinatiegewichten
De Hi-Matic automatische versnellingsbak is zo geconfigureerd dat hoge combinatiegewichten mogelijk zijn. Dit betekent dat de combinatie van een beladen IVECO Daily en (zware) aanhangwagen geen probleem zijn voor de automaat. Voor het rijden met zware belading of zware aanhangwagen is een aparte rijstand ontwikkeld (u leest het hieronder).

Aangezien de Hi-Matic automaat garant staat voor maar liefst t/m 10.700 kilogram. IVECO is hiermee uniek in het segment IVECO Daily.

Twee rijstanden
Er is keuze uit twee veschillende rijstanden. Heel eenvoudig kan de bestuurder de ECO- en Power-stand selecteren:

ECO: De ECO-stand staat garant voor zeer soepel rij- en schakelgedrag gecombineerd met een optimaal brandstofverbruik. Door het snelle schakelen van de Hi-Matic automaat rijdt u bij lage snelheden altijd in een laag toerengebied. De ECO-stand is geschikt voor omstandigheden waarin de Daily niet of licht beladen is.

POWER: De POWER-stand is geschikt voor omstandigheden waarin de Daily zwaarder beladen is, of wanneer een zware aanhangwagen getrokken moet worden. De automaat past de schakelmomenten aan op de gevraagde belasting en snelheid in combinatie met het gewicht.

Wilt u meer informatie omtrent de HI-Matic?, neem dan contact op met de Verkoop. Tel: 0299-372951

Vanaf 2 maart 2015 maart bent u mogelijk tachograaf plichtig.

Rijdt u regelmatig met een aanhangwagen achter zijn bestelauto? Dan maakt u mogelijk al gebruik van een vrijstelling waardoor u binnen Nederland de tachograaf niet hoeft te gebruiken. Zonder uitzondering geldt de tachograaf plicht van af 3500kg.

Vanaf 2 maart 2015 wijzigt deze vrijstelling en zal in sommige gevallen de tachograaf alsnog gebruikt moeten gaan worden.

Deze wetgeving wijzigt de huidige uitzondering dat voertuigen en/of voertuigcombinaties in Nederland de tachograaf niet hoeven te gebruiken als:

- het totaal gewicht van het voertuig of de voertuigcombinatie onder de 7.500 kg blijft
en
- de bestuurder niet meer dan 12 uur per week rijtijd heeft met een tachograaf plichtige combinatie
en
- De bestuurder aan het werk gaat met de materialen of machines die hij meeneemt.


Vanaf 2 maart 2015 geldt deze vrijstelling alleen als het voertuig binnen een straal van 100 kilometer vanaf de vestigingsplaats van het bedrijf blijft.
Deze vrijstelling geldt ook als de 100 kilometer deels in het buitenland valt.

De nieuwe Eurocargo is uitgeroepen tot " International Truck Of The Year 2016 "

Autobedrijf DE WITTE
Nijverheidstraat 30
1135 GE Edam
T  0299-372951
F  0299-372098
E  witte(@)de-witte.nl
Home       Modellen       Occasions       Akties       Nieuws       Werkplaats       Afgeleverd       Contact
IVECO introduceert de nieuwe IVECO DAILY EURO VI model bij RTL Transportwereld.
0299 - 372951
Tot ziens bij Autobedrijf De Witte